Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Annie en Rinus - WaarBenJij.nu Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Annie en Rinus - WaarBenJij.nu

Kyoto

Door: Rinus

Blijf op de hoogte en volg Annie en Rinus

25 April 2014 | Japan, Kyoto

21-04-2014
Wat is een onsen is warm waterbron. Met de trein naar Taki, overstappen op de trein naar Shingu. Bij het toeristenbureau weer wat gegevens verzameld en het questhouse wordt ook hier weer gereserveerd voor ons. Nog een uurtje met de bus en komen dan in Kawayu aan. Ze staan ons al op te wachten en brengen ons naar de kamer. Hebben zin om weer eens te gaan hardlopen en trekken de hardloop schoenen aan voor een stekkie van 7km. Dan duiken we in onze privé Onsen, godallemachtig wat is dat heet pffff. Even wennen aan die warmte. Het is een heel ritueel baden in de Onsen. Alles wat je maar kunt bedenken is er. Shampoo, crème, haardroger, borstel, vijl, etc. en alles is brandschoon. Japanners zijn echt een schoon volk. De Onsen hebben zo’n beetje het effect van een sauna, ik wordt er in elk geval loom van. We hebben in tussen de was in de machine gestopt en nu wil ik die ook nog droog hebben. Buiten, gewoon aan de doorgaande weg onder de overkapping, van het hotel staat een droogautomaat die werkt op muntjes. In Nederland zou zoiets gesloopt worden, maar overal in Japan staan er drankautomaten buiten ook in Tokio. Het vandalisme zal hier niet erg groot zijn neem ik aan. Puzzelen hoe we morgen bij de shrine terecht komen. We hebben ontdekt hoe je het beste een timetable van de bus kunt ontcijferen. Je telt de karakters van de plaatsnaam en zoekt een makkelijk karakter uit. Dan kijk je op de timetable en vergelijk je wat je ziet. Je kunt er geen bal van lezen maar het werkt wel tot nu toe dan. Het diner is werkelijk weer een plaatje zonde om er aan te beginnen eigenlijk. Op de kamer nog wat lezen en schrijven.

23 Apr 2014
Om 7:00uur zitten we aan het ontbijt wat er ook alweer aantrekkelijk uitziet. Twee minuten over acht zitten we in de bus naar Hossinho oij. Vandaar uit lopen we over een stuk pelgrims pad. Loopt vanuit Kyoto naar Hongu Taizsha shrine. Onderweg leren we wat over deze route en zijn toenmalige gebruikers. Na 7km bereiken we de shrine. Super mooi complex waar we een tijdje rondkijken. We proberen het Kamano ko pad weer te vinden en gaan via dit pad met honderden traptreden de berg over naar Yunomine Onsen. Via de doorgaande weg naar Kawayu. Lekker weer in de Onsen badderen maar nu buiten langs de rivier en nog heerlijk even in de zon liggen. Maar weer eens kijken waar we morgen op af gaan en vooral hoe. Diner time

24 Apr 2014
Uitchecken en op de bus van 8:58 naar Shingu waar de trein naar Kyoto nemen met een overstap op Shin Osaka. We hopen Ca. 16:30 in Kyoto te zijn. In de trein het dagboek bijwerken en over Kyoto lezen. Vanmorgen voor we de bus instapt heeft Rinus al een capsule hotel gereserveerd. Mooie treinreis bijna helemaal langs de kust, langs dorpjes en door de bergen in een comfortabel trein. Op Shin-Osaka hebben we binnen 30 minuten een verbinding naar Kyoto, met de Shinkhansen, een soort Fyra, maar deze doet het wel en goed.
Naar het Capsule hotel is het 10 minuten lopen, ze hebben vestigingen vlakbij elkaar wij moeten de 3e hebben. Een Capsule Hotel zijn een soort gestapelde containers, maar netjes ingericht, eigen badkamer, TV, Japanse bedden, op de grond. We zijn er toch nooit alleen om te slapen, ze hebben ook geen stoelen dus zitten doe je op de grond.
We gaan het station van Kyoto bekijken hele mooi constructie. Nog wat rond gelopen en dan eten, weer een ervaring. Het is een restaurantje waar ze alleen kip hebben, eigen kleine BBQ, lekker eten, de buren hebben ook iets, willen we ook wel proberen, RAUWE kippen filet, kippen hart en stukjes van de poten, heerlijk mals vlees en we zijn er niet ziek van geworden.
Lekker naar onze container en goed slapen.

25 Apr 2014
Om 08:30 weer de deur uit, we gaan lopen naar het zuidelijke gebied van het befaamde Kyoto tempelgebied. Het is bij de 1e tempels een enorme drukte heel veel school jeugd, veel tempels gezien alle namen en wie r er wanneer wat heeft betekend hebben we niet kunnen onthouden. Het is verbazend hoe weinig informatie er in het Engels bij de tempels staat, er komen hier toch honderdduizenden Westerse toeristen.
Een paar Japanse scholieren vragen of ze ons wat vragen mogen stellen, in het Engels, ze lezen het netjes op van hun lijstje en zijn erg vriendelijk.
Op de heen en terugweg lopen we door traditionele Japanse wijken, leuke smalle straatjes. Morgen gaan we een fiets huren en door Kyoto naar wat andere wijken.

• 26 April 2014 - 12:59

Sjan Heijmans:

Whaw ,lekker onsen maar dan in de winter. De trein die op tijd is, kunnen ze hier misschien nog wat van leren.
    Spreken jullie al een ietsiepiestie japans.
    Knuffel, Jan & Sjan.

• 27 April 2014 - 14:56

Eline A.k.a Warrior's House Sitter:

Hallo Annie en Rinus!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen.
    Mooie foto's ook!

Alles goed en rustig in de Prinses Irenestraat.

Geniet ervan en ik blijf jullie volgen.

Groetjes!

• 27 April 2014 - 23:23

Humphry En Hannie :

Hey Annie en Rinus,

We hebben jullie weer gevonden hoor

• 28 April 2014 - 21:15

Theo En Margot:

Rustig aan doen na een marathon (en zeker na twee) maar dat geldt niet voor jullie als we jullie programma lezen. We hebben de landkaart van Japan er even bijgezocht, zien we waar jullie uithangen. Leuk om jullie zo te volgen.

groetjes,
    Theo en Margot

• 30 April 2014 - 14:50

Jan Op 't Hoog:

Hallo Annie en Rinus,

zojuist via Mart de link naar jullie reisverslag gekregen en gelezen.

Het geheel maakt een gediscplineerde indruk, uitgebreid met rauwe kippen en hete baden.
    Met andere woorden >> iedere dag weer avontuur en nieuwe belevingen, nog veel reisplezier toegewenst!

Gr Jan en Annemarie

• 01 Mei 2014 - 09:06

Marij:

Hoi Annie en Rinus,

Zojuist de link van Jan ontvangen.

Ga jullie verhalen eens rustig lezen vanavond, en ga jullie nu volgen waar je allemaal uithangt.

Geniet ervan

Gr. Marij

• 01 Mei 2014 - 22:05

Anja Van Den Berk:

Hoi Rinus en Annie, het lijkt me een heel speciale reis. leuk jullie verhalen te lezen. nog veel plezier, groetjes Janja's

• 01 Mei 2014 - 22:29

Willem En Marinda:

Hi nou jullie hebben een fantastische reis hoor. Koste wat tijdbom jullie op internet tevinden
    We blijven jullie volgen!!
    Groeten W&M